Ce ma fac, ce ma fac? Am sediul expirat :(

Incepand cu anul 2016 o societate este declaranta inactiva daca:

-durata detinerii sediului este expirata;
-durata de functionare a societatii este expirata;
-societatea nu mai are organe statutare.

Multi au fost luati prin suprindere si multi o sa fie luati prin suprindere pentru ca in primul rand nu cunosc legislatia in vigoare. Eu am trimis un mail informativ la toti clientii in ianuarie.

In al doilea rand nu inteleg ca ei sunt proprietari de firma si trebuie sa-si cunoasca firma ca pe un copil. Nu va cert, nu va judec, insa cred ca asa cum stii ca scrie pe certificatul de nastere a copilului data de nastere, asa e necesar sa stii ca scrie in actul tau constitutiv: cat ai sediul respectiv, cat esti administrator, cand expira firma.

Ca sa nu ramaneti suprinsi va sfatuiesc sa scoateti de la Registrul Comertului o furnizare de informatii si acolo scrie clar toate mentiunile sau sa va uitati in actul constitutiv si in contractul de comodat sau de inchiriere a sediului.

ANAF comunica cu Registrul Comertului si imediat ei o sa stie daca aveti probleme. Dupa cum stiti plicurile ajung destul de greu la noi, mai ales daca nu mergem rapid la posta sa le ridicam.

E bine sa retineti dezavantajele declararii de inactivitate:

1.Ne trezim ca ne verifica un client de al nostru pe site-ul https://www.anaf.ro/inactivi/, ne gaseste acolo si nu mai lucreaza cu noi. Oricat de om fain am fi, pentru ca el nu are voie sa deduca cheltuielile de la o persoana juridica declarata inactiva, o sa te ignore.

2.Nu ai voie sa-ti deduci propriile cheltuieli pe perioada cat esti declarant inactiv.

3.Se anuleaza codul de TVA, adica: nu ai voie sa deduci, ajustezi tva-ul de la stocuri, platesti cota de 20% din tot ce facturezi prin decontul special 311.

4.Pentru a reprimi codul de TVA trebuie depus formularul 088 care are o noua procedura de la 01.08.2016 si inseamna o verificare a riscului fiscal in care te incadrezi, risc care nu e stabilit pe baza unor norme publice. Exista riscul sa nu mai reactivezi codul de TVA.

Daca deja ati primit plicul de la Finante aveti la dispozitie 30 de zile pentru a remedia situatia: sa mergeti la Registrul Comertului ca sa actualizati mentiunile si apoi faceti adresa la Finante cu actele primite de la Registru.

De asemenea va reamintesc ca pe langa situatiile expuse la inceputul articolului conform Codului de Procedura Fiscala puteti fi declarati inactivi daca:

-pe parcursul unui semestru nu depuneti declaratii;
-organele fiscale constata ca nu functionezi la sediu, aici va recomand sa va ridicati plicurile primite.

Va urez sa ramaneti activi! :)


Scrie un comentariu

Clientii nostri

Ne mandrim cu clientii nostri si va prezentam o parte din acestia: