Cum sa nu vinzi in pierdere!

Acest articol il scriu din mai multe motive:

1.Multi proprietari de afacere, in special cei din domeniul comertului isi pun intrebarea: De ce am cifra de afaceri acceptabila, clienti multi si nu reusesc sa am profit?

2.Multi antreprenori isi deschid afaceri in domeniul vanzarilor fara a sti sa-si calculeze profitul viitor cu care o sa ramana in firma.

3. Noi contabilii ar trebui sa invatam concret cum sa tragem de maneca patronii care nu reusesc sa inteleaga ca au o afacere neprofitabila din cauza unui singur procent.

Ca de obicei nu va trec prin toate definitiile, toate teoriile ci concret va fac un calcul avand in vedere trei termeni necesari de cunoscut in domeniul afacerilor:

-Adaos
-Marja
-Discount.

Exemplu: unicul meu produs de luna aceasta este o biblioteca de lux :)

Cunosc urmatoarele:
- pret de achizitie 10.000 lei
- pret de vanzare 13.000 lei

1.Calculez adaosul prin formula simpla: pret de vanzare-pret de achizitie/ pret de achizitie

13000-10000/10000= 0.3, adica 30%
Astfel am aplicat un procent de adaos de 30% pentru a obtine pretul de vanzare.

2.Calculez marja de profit prin formula: pret de vanzare-pret de achizitie /pret de vanzare

13000-10000/13000= 0.23, adica 23%

Adica daca aplic la cifra de afaceri procentul marjei comerciale pot afla profitul meu. De fapt acest procent este cel real pentru activitatea mea, nu procentul pe care il aplic la pretul de achizitie.

3 Am ajuns si la discount. Avand aceste doua informatii adaos de 30%, marja de 23 % stau si ma intreb pana la ce procent pot sa merg cu acordarea unui discount?

E matematica pura, daca tin cont de adaos cum majoritatea procedeaza si aplic un discount de 25% adica 13000*25% =3250 lei, clar eu sunt pe minus deoarece suma de 3250 lei este mai mare decat profitul meu de 3000 lei si biblioteca e vanduta clar sub pretul de achizitie.

Concluzie: pentru a sti ce discount acorzi clientilor calculezi marja comerciala, nu adaosul comercial.

Eu daca as lucra in vanzari lunar as nota:
- cat adaos aplic?
- ce marja comerciala am?
- ce discounturi dau clientilor?

Din suma ramasa as scadea cheltuielile de functionare ale firmei si astfel as afla ce profit net am. O analiza anuala a unui tabel care sa contina aceste informatii m-ar ajuta sa-mi cresc afacerea sau sa o analizez.

De asemenea pentru domeniul prestarilor de servicii as face un tabel in care as nota efectiv veniturile lunare si cheltuielile lunare. La sfarsit de an as face o analiza efectiva a profitului meu, o analiza a lunilor productive, o analiza a cheltuielilor. Poate o sa scriu un alt articol detaliat despre acest tabel.

Aplicati corect procentele si afacerea voastra o sa prospere!







Scrie un comentariu

Clientii nostri

Ne mandrim cu clientii nostri si va prezentam o parte din acestia: